Privaat.jpg
 

Behaviour breeds behaviour. Of in andere woorden, de wijze waarop je communiceert bepaalt de reactie die je krijgt. Op maat voor iedereen die beroepsmatig of als vrijwilliger veel met mensen om gaat.

 

Ons doel.

Uw medewerkers bewust te maken dat hun eigen gedrag het gedrag van de ander kan sturen. Hen te trainen hoe dat te doen en daarmee als individu en als team agressie te voorkomen. Veiligheid op de werkvloer voor uw medewerkers en klanten.

 

Hoe doen we dat dan?

We laten zien en ervaren dat agressie gekeerd kan worden.

Theorie en praktijk verweven in elkaar. Leren door te doen met praktijkoefeningen die we op maat maken voor uw werksituatie. Herkenbaar voor uw bedrijf of instelling, kortom uw vakgebied. Het tegenspel doen we met acteurs die weten wat gedrag kan doen met gedrag.

 

Onderwerpen die aan bod (kunnen) komen en die cursisten leren herkennen:

• Wat is een conflict

• Wat is stress en emotie

• Hoe herken je deze bij jezelf

• Wat is verbale en non-verbale communicatie als wapen tegen agressie

• Welke acties leiden bij jezelf tot stress

• Wat is escalerend en de-escalerend optreden, hoe voorkom je escalatie

• Hoe verwerk je een negatieve ervaring en wat doen collegiale opvangteams

• Het juridisch kader, wat mag wettelijk wel en niet

 

Aantal deelnemers

Het minimum aantal deelnemers is 7 en het maximum is 12.

Ontwerp & Realisatie SK Design™ 2008 - 2024©